Strona Dyskusja Tekst źródłowy Historia i autorzy

Uzbrojenie

Spis treści

Dostęp do broni

Dostępnych materiałów jest dosyć sporo, podobnie jak kreatywnych umysłów zdolnych do produkcji różnego rodzaju broni. Z tym nie sposób walczyć, ale można legalizować i rejestrować. Posiadanie nielegalnej broni jest złamaniem prawa za co grozi konfiskata i szereg nieprzyjemności. Swoje wynalazki można zgłaszać u funkcjonariuszy SP, którzy przypisują przedmiot do właściciela. Jeżeli w ich ocenie dana broń jest na tyle silna, że stanowi zagrożenie dla statku, zostaje skonfiskowana, a twórca trafia pod szczególny nadzór. Ogólnie rzecz biorąc stwarzanie zagrożenia dla Arki i całej misji to chyba najgorsze wykroczenie, nawet przed bezpłodnością i bezproduktywnością. W tym wypadku można narazić się również Xeno, która zazwyczaj nie ingeruje w społeczeństwo ludzi. Dba o statek bo niejako jest statkiem. Przede wszystkim nie pozwoli się unicestwić lub zagrozić swemu istnieniu. Dlatego z zabawkami trzeba ostrożnie.

Technologia uzbrojenia

Broń konwencjonalna

Broń elektromagnetyczna

(standardowe wersje cywilne dostępne bez przedmiotu fabularnego)
Najbardziej popularny typ broni na Arce. Wykorzystuje zjawisko elektrodynamiki sprawiając, że odpowiednio zbudowana broń jest w stanie wystrzelić pocisk o najlepszej znanej dzisiaj prędkości wylotowej. Z tego powodu ten typ technologii jest wykorzystywany zarówno w produkcji cywilnej broni, jak i najbardziej zaawansowanych broni wojskowej.

Broń palna

(wymagany przedmiot fabularny)
Zaraz po Rewolucji Uzbrojenia broń palna została szybko wyparta przez broń elektromagnetyczną. Dzisiaj ten typ broni jest uważany za przestarzały, raczej rzadko spotykany - najczęściej w formie samopałów, lub innych prymitywnych broni. Klasyczne bronie - jak Magnum 44 - w dobrym stanie są jednak często traktowane jako okazy kolekcjonerskie i przez to osiągają zawrotne ceny, jednak ze względu na swoja historię - nie efektywność.

Broń energetyczna

Broń plazmowa

(standardowe wersje cywilne dostępne bez przedmiotu fabularnego)
Najbardziej zaawansowana forma broni energetycznej wykorzystuje zjawisko jonizacji do naładowania cząsteczek atomów, by później w formie plazmy wystrzelić we wroga, co skutkuje silnym wyładowaniem elektrycznym w miejscu trafienia (przypominającym uderzenie pioruna). Zaletami tego typu broni są trwałość konstrukcji, oraz brak potrzeby stosowania amunicji. Z drugiej strony broń ta nie jest wykorzystywana bojowo ze względu na brak siły niszczącej, oraz słabą celność spowodowaną niestabilnością plazmy.

Broń elektryczna

(wymagany przedmiot fabularny)
Forma ewolucyjna dawnych paralizatorów. Słabo opracowana i w gruncie rzeczy bardzo nieprzydatna broń - generuje w danym kierunku dużą ilość wyładowań elektrycznych. Ze względu jednak na ich naturę celowanie tym typem broni jest niemożliwe, a zasięg jest bardzo niski.

Broń fotonowa (laserowa)

(technologia eksperymentalna, wymagane zdobycie w sesji lub stworzenie przez gracza)
Broń wykorzystująca do swojego działania skoncentrowaną wiązkę światła, która w momencie trafienia sprawia, że cel zostaje gwałtownie podgrzany do dużej temperatury (przepalony). Ze względu na prędkość emisji światła trafienie jest nie do uniknięcia. Mimo takich zalet jest to broń raczej mało popularna - potrzebuje dużej ilości energii (standardowe ogniwa wystarczają na kilka strzałów) nawet dla broni o małej sile rażenia, jest w stanie powodować tylko przepalenia, posiada niską szybkostrzelność (raz-dwa razy na minutę ze względu na przegrzewanie), oraz jest dość zawodna (przegrzewanie).